03 december 2010

Vargavinter 2010


Ja, visst är det ovanligt!!! *pust*
Varje år blir svenskarna lika förundrade och " tagna på sängen " över detta ovanliga väderfenomen som kallas; VINTER. Visst är det märkligt att den återkommer varje år också! Vad konstigt?! :))

Hmm....

Att det skulle bli en hård vinter har man ju vetat om länge. Rysskylan som den kallas är inte nådig och för sådana som mig som hatar vintern är detta inget kul alls. Att behöva klä på sig halva garderoben och tänka på vilket lager som ligger närmast kroppen , vilket jag by the way lärt mig nyligen, är att INTE ha bomull närmast kroppen utan syntet material. Jag letar fortfarande efter mina försvunna svarta Uggs som jag egentligen tycker är så fula men ack så varma. Ingen frusen tå där i inte! De ligger väl i mamsens källare någonstans i en låda. Julstjärnorna är uppe och snart dags att inskaffa granen som ska vara RIKTIG detta året :) Det ska lukta gran hemma i år. Vilken mysig , VIT och julig Jul det lär bli detta året. Pepparkakor och glögg och lussekatter, polkagris, och YES .... S:t Markus Vinkällares Gudomliga JULBORD! Åh, nu fick jag ett stort leende i fejjan när jag kom att tänka på sist. Det finns ändå en hel del positivt med vintern trots allt elende. Mina två absolut favvo grejer just nu är mina varginspirerade inne-uggs och natürlish Försvarets Hudsalva ( rosa addition mot bröstcancer ). Garanterat inga kalla fötter och inga torra läppar.




With Love
XoXo Balkanita Följ min blogg med bloglovin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar